85% van Amerikanen wil interactie met bedrijven via sociale media

By Bob Overbeeke • Sep 27th, 2008 • Category: community

Communicatiebureau Cone deed onderzoek onder ruim 1000 Amerikanen over het gebruik van sociale media door bedrijven. Van hen wil 93% bedrijven aantreffen in sociale media. En 85% vindt dat bedrijven niet alleen aanwezig moeten zijn maar ook interactie moeten aangaan.

Dat roept uiteraard de vraag op of bedrijven communities moeten bouwen met bestaande sociale media of zelf een platform moeten neerzetten. In Nederland is er een tendens om een eigen platform te bouwen maar in de VS maken bedrijven steeds vaker ‘metaplatforms’ die aanhaken bij bestaande sociale media. De succesvolle internetcampagne van Barrack Obama is op de laatste leest geschoeid; de website aggregeert bestaande communities en wijst belangstellenden de weg in bestaande sociale media en verzamelt alle ontstane activiteiten geautomatiseerd op de website van de campagne.

De groei van open sociale platforms zoals Open Social en het onlangs gelanceerde Yahoo! Open Strategy platform zal opnieuw een wending geven aan de inzet van sociale media. Naar verwachting kunnen bedrijven over enkele jaren zeer eenvoudig sociale componenten/lagen op hun website integreren, zoals nu binnen een dag een Google advertentiecampagne kan worden gestart. Het is ook mogelijk dat Google via zijn zoekmachine op eigen initiatief sociale functies zal gaan toevoegen bij de zoekresultaten van alle websites op het internet.

http://www.coneinc.com/content1182

social.jpg

Plaats dit op bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark

Bookmark and Share

Tagged as: , , , , , ,

Bob Overbeeke is Consultant, schrijver en spreker over internet, web 2.0 en sociale media.
Email this author | All posts by Bob Overbeeke

Leave a Reply