The new age of innovation

By Bob Overbeeke • Sep 9th, 2008 • Category: co-creatie, context

Prahalad schrijft in zijn nieuwe boek ‘The new age of innovation: driving cocreated value through global networks‘ over N=1 en R=G. Deze abstracte denker doet sinds jaar en dag voorspellingen over de veranderingen die internet veroorzaakt in het bedrijfsleven. In zijn boek ‘The future of competition, co-creating unique value with customers’ voorzag hij de opkomst van co-creatie. Nu voorspelt hij een vergaande geautomatiseerde individuele relatie, N=1, tussen het bedrijf en de klant.

Video boekpresentatie

Interview na de boekpresentatie:

Prahalad spreekt op 12 maart 2009 op de masterclasses van Nijenrode en RTL Z

N=1
Met N=1 doelt hij op de klant, leverancier, mederwerker en aandeelhouder die door bedrijven en hun IT als unieke individuen moeten worden gezien, die bovendien betrokken worden in de waardecreatie. Doelgroepdenken verschuift richting het individueel en persoonlijk betrekken van alle betrokkenen in alle processen van het bedrijf. Zo wordt de klant als het ware onderdeel van het bedrijf en co-creert de toegevoegde waarde van het bedrijf. Zijn of haar individuele gedrag genereert via geautomatiseerde analyse uniek gedrag van het bedrijf.

R=G
Resources = Global. Aan de leverancierkant onstaan geautomatiseerde koppelingen die het bedrijf zonder tussenkomst van mensen partnerships laat aangaan met een wereldwijd netwerk van toeleveranciers, partners, dealers etc. etc.

Plaats dit op bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark

Bookmark and Share

Tagged as: , , , , ,

Bob Overbeeke is Consultant, schrijver en spreker over internet, web 2.0 en sociale media.
Email this author | All posts by Bob Overbeeke

One Response »

  1. [...] The new age of innovation Prahalad schrijft in zijn nieuwe boek ‘The new age of innovation: driving cocreated value through [...]

Leave a Reply